MX600/3
3 kanałowy wzmacniacz, kasa D, 600 W
3-kanałowy wzmacniacz systemowy klasy D, 100 W x 2 + 400 W x 1 przy 2 Ω / 75 W x 2 + 250 W x 1 przy 4 Ω – 14,4 V
Zaprojektowany specjalnie do zastosowań w sportach siłowych, 3-kanałowy wzmacniacz MX600/3 wykorzystuje naszą konstrukcję szybkiego przełączania NexD™, aby dostarczać mnóstwo czystej energii bez obciążania systemów ładowania. Jego maleńka, odlewana aluminiowa obudowa jest wysoce odporna na korozję, z klasą wodoodporności IPX7, dzięki czemu idealnie nadaje się do motocykli, quadów i innych pojazdów użytkowych.
Generując moc 75 W x 2 przy 4 omach, plus solidne 400 watów dla systemu subwoofera, MX600/3 stanowi doskonałe rozwiązanie typu „wszystko w jednym” do napędzania kompletnego systemu audio z pojedynczej, ultrakompaktowej obudowy.
Wbudowane filtry obejmują zwrotnicę górnoprzepustową 12 dB / oktawę na głównych kanałach i dedykowaną zwrotnicę dolnoprzepustową 24 dB / oktawę dla kanału subwoofera. Inne funkcje obejmują korektor wzmocnienia basów, zmienny filtr infradźwiękowy i przełącznik polaryzacji wyjścia subwoofera. Dwuzakresowa sekcja wejściowa akceptuje szeroki zakres poziomów napięcia wejściowego, od poziomu liniowego do sygnałów głośnikowych o dużej mocy.
Wzmacniacz ten charakteryzuje się wytrzymałym, malowanym proszkowo wykończeniem, uszczelnioną osłoną elementów sterujących i osprzętem ze stali nierdzewnej zapewniającym trwałość.
Kanały główne przy 4 Ω | 75 W RMS x 2 |
Kanały główne przy 2 Ω | 100 W RMS x 2 |
Kanały główne – zmostkowane przy 4Ω | 200 W RMS x 1 |
Kanał subwoofera przy 4 Ω | 250 W RMS x 1 |
Kanał subwoofera przy 3 Ω | 300 W RMS x 1 |
Kanał subwoofera przy 2 Ω | 400 W RMS x 1 |
Kanał subwoofera przy 1,5 Ω | Nie dotyczy |
Kanały główne przy 4 Ω | 50 W RMS x 2 |
Kanały główne przy 2 Ω | 80 W RMS x 2 |
Kanały główne – zmostkowane przy 4Ω | 100 W RMS x 1 |
Kanał subwoofera przy 4 Ω | 200 W RMS x 1 |
Kanał subwoofera przy 3 Ω | 250 W RMS x 1 |
Kanał subwoofera przy 2 Ω | 300 W RMS x 1 |
Kanał subwoofera przy 1,5 Ω | Nie dotyczy |
Pasmo przenoszenia | 20 Hz – 20 kHz (+0, -1dB) |
Stosunek S/N, w odniesieniu do najwyższej mocy znamionowej | >88 dB poniżej mocy znamionowej (ważone A, pasmo szumów 20 Hz – 20 kHz) |
Stosunek S/N, odniesiony do 1 W | >68 dB (ważone A, pasmo szumów 20 Hz – 20 kHz) |
Współczynnik tłumienia przy 4 Ω | >92 / 50 Hz |
Współczynnik tłumienia przy 2 Ω | >43 / 50 Hz |
THD+N przy mocy znamionowej (kanały główne) | <1% przy 2 Ω na kanał. |
THD+N przy mocy znamionowej (kanały subwoofera) | <1% przy 2 Ω na kanał. |
Zakres napięcia wejściowego @ wejścia RCA | Przełączane od 250 mV – 4 V RMS (niskie) do 580 mV – 14 V RMS (wysokie) |
Min. Miedziany wskaźnik zasilania / uziemienia | Przewód 4 AWG |
Ocena bezpiecznika | 60 A (AFS, AGU lub MaxiFuse™) |
Nachylenie filtra | 12 dB/oktawę |
Zakres częstotliwości filtra: Kanały 1 i 2 (przód) | 35 Hz – 300 Hz |
Zakres częstotliwości filtra: kanał subwoofera | 40 Hz – 400 Hz |
Tryb(y) filtra: Kanały 1 i 2 (przód) | Tylko górnoprzepustowy |
Tryb(y) filtra: Kanał subwoofera | Tylko dolnoprzepustowy |
Zatrzymany, kalibrowany filtr Częst. Potencjometry | tak |
Funkcja porażki filtra | tak |
Zdalna kontrola poziomu subwoofera | Opcjonalnie (RBC-1) |
Zdalne tryby poziomu | Nie dotyczy |
Przełącznik trybu wejścia kanału | Tak (2/4 kan.) |
Wyjście przedwzmacniacza przelotowego | Żaden |
Wybór kanału źródłowego dla przedwzmacniaczy | Nie dotyczy |
Wysokość (H) | 1,77 cala / 45 mm |
Szerokość (W) | 9,33 cala / 237 mm |
Głębokość (D) | 4,50 cala / 115 mm |
Waga netto |
Technologia przełączania NexD™
Podsumowanie:
Technologie wzmacniaczy NexD™ zapewniają wyjątkową jakość dźwięku, niezrównaną całkowitą wydajność i wysoką moc z bardzo kompaktowych konstrukcji wzmacniaczy.
Szczegółowe informacje:
Począwszy od oryginalnych wzmacniaczy subwooferów „Slash”, JL Audio jest liderem w projektowaniu wzmacniaczy klasy D. Nasza technologia przełączania NexD™ wywodzi się z naszego doświadczenia w klasie D, aby zapewnić wyjątkową wierność i wydajność, prowadząc do kompaktowych wzmacniaczy, które zapewniają wysoką moc i wyjątkową wartość.
Pozbądźmy się trochę frajerów… Tradycyjna konstrukcja wzmacniacza z przełączaniem PWM wykorzystuje stałą częstotliwość przełączania i zmienia szerokość impulsu w oparciu wyłącznie o sygnał wejściowy audio do modulatora impulsów. To podstawowe podejście zakłada pewne idealne warunki, takie jak stabilne zasilanie, które niekoniecznie występują w rzeczywistej instalacji samochodowej. Zapad zasilania z sygnałem powoduje zniekształcenia na wszystkich poziomach mocy w tych konstrukcjach, nawet znacznie poniżej przesterowania. Lekarstwem na to jest sprzężenie zwrotne (sygnał korygujący wysyłany z powrotem do strony wejściowej), ale staje się to niepraktyczne wraz ze wzrostem częstotliwości dźwięku, co czyni go dobrym rozwiązaniem dla wzmacniaczy z ograniczonym pasmem (subwoofer), ale nie dla wzmacniaczy pełnozakresowych.
Biorąc powyższe pod uwagę podczas projektowania wzmacniaczy subwooferowych NexD™, przyjęliśmy proste podejście ze stałą PWM i wzmocniliśmy je bardzo wysoką częstotliwością przełączania: 240 kHz, która jest około 4 razy wyższa niż większość wzmacniaczy subwooferowych klasy D. Zwiększa to szerokość pasma wzmacniacza do co najmniej 500 Hz przy minimalnych zniekształceniach i poprawia wydajność, jednocześnie zachowując bardziej zwarte obwody. Twoje subwoofery nagrodzą Cię mocnym, solidnym basem.
W przypadku pełnozakresowych wzmacniaczy i kanałów NexD™ zastosowaliśmy zmienną, ultraszybką wersję technologii NexD™ (przełączanie przy znacznie ponad 400 kHz). W tych konstrukcjach samooscylujący modulator ze sprzężeniem do przodu wysyła do modulatora informację o chwilowym napięciu zasilania, łącząc to z sygnałem wejściowym, aby zniwelować wszelkie zniekształcenia spowodowane wahaniami napięcia zasilania. Zmniejsza to zniekształcenia przed zastosowaniem sprzężenia zwrotnego, upraszczając ogólną konstrukcję pętli sprzężenia zwrotnego.
Najważniejsze jest po prostu świetny dźwięk: czysty, mocny i niezawodny.
Wejścia symetryczne różnicowo
Podsumowanie:
Zbalansowane wejścia JL Audio zostały zaprojektowane w celu zwalczania indukowanego szumu w kablach, który jest częstym problemem w samochodowych i morskich instalacjach audio. Ta technologia pozwala na użycie konwencjonalnych kabli RCA, zapewniając jednocześnie wiele korzyści z prawdziwie zbalansowanego połączenia i akceptując szeroki zakres poziomów sygnału wejściowego.
Szczegółowe informacje:
Dzisiejsze pojazdy są wyposażone w zaawansowaną elektronikę zdolną do generowania szumów i zakłóceń, które mogą zakłócać ścieżkę audio, rujnując wrażenia słuchowe.
Większość urządzeń audio wykorzystuje do odbioru sygnałów audio gniazda RCA z pojedynczym zakończeniem, z uziemieniem. Oznacza to, że ekran RCA jest podłączony bezpośrednio do masy sygnału. Jest to prosty, opłacalny projekt wejściowy, który sprawdza się dobrze w przypadku krótkich serii w środowiskach pozbawionych hałasu. W głośniejszych środowiskach ta metoda nie może odrzucić szumu wspólnego, który może występować na obu przewodach RCA (ekranowy i środkowy przewód).
Dzięki temu, że na urządzeniu znajduje się więcej niż jeden ekran RCA uziemiony w obudowie, konstrukcje z wejściami z jednym zakończeniem są również bardziej podatne na pętle uziemienia. Jeżeli na obu przewodach występuje szum, gdy ekran jest podłączony do uziemienia, wzmacniacz wejściowy wzmocni szum w stosunku do uziemionego ekranu RCA. Gdy istnieje wiele połączeń RCA lub jakiekolwiek inne przewodniki poddane działaniu pola magnetycznego, spowoduje to wzmocnienie różnicy potencjałów w pętli RCA na uziemionym RCA jako szum (klasyczna pętla uziemienia).
Różnicowo zbalansowane obwody wejściowe JL Audio mierzą środkowy styk połączenia RCA w stosunku do ekranu RCA, nawet gdy ekran nie jest podłączony do uziemienia, a nawet gdy napięcia na obu przewodach poruszają się względem uziemienia. Ponieważ zarówno środkowy przewodnik, jak i ekran mają wysoką impedancję uziemienia na wejściu, nie można utworzyć pętli uziemienia, ponieważ nie ma przepływu prądu, który indukowałby napięcie jako szum. Działa to równie dobrze ze źródłami sygnału zbalansowanymi różnicowo lub niesymetrycznymi, dzięki czemu ta architektura wejściowa jest kompatybilna ze wszystkimi standardowymi samochodowymi i morskimi urządzeniami audio, przy użyciu standardowych, nieekranowanych, skrętkowych kabli RCA. Nie są wymagane żadne specjalne kable, w przeciwieństwie do w pełni zbalansowanych połączeń stosowanych w profesjonalnym audio.
Kolejną zaletą konstrukcji wejścia zbalansowanego różnicowo jest to, że łatwo akceptuje sygnały o niskim i wysokim poziomie z różnych fabrycznych wyjść i wzmacniaczy radioodtwarzacza, w tym źródeł z pojedynczym końcem „z uziemieniem”, a także zbalansowanych lub niezbalansowanych „zmostkowanych”. lub BTL”. Eliminuje to potrzebę stosowania konwerterów wyjścia liniowego (LOC) w większości scenariuszy instalacji.
Oczywiste pytanie brzmi: „Dlaczego nie wszystkie samochodowe wzmacniacze audio wykorzystują wejścia zbalansowane różnicowo?” Odpowiedź jest prosta: kosztuje więcej. Wykonanie odpowiedniej sekcji wejściowej zbalansowanej różnicowo wymaga większej liczby komponentów i komponentów lepszej jakości niż podstawowa konstrukcja single-ended, więc generalnie nie znajdziesz ich w tańszych wzmacniaczach.