M3-650X-S-Gw-i

M3-650X-S-Gw-i

6.5-inch (165 mm) Marine Coaxial Speakers, Gloss White Sport Grilles with RGB LED Lighting

M3 Standard Flange 6.5-inch Marine Coaxial System (60 W, 4 Ω) – Gloss White Sport Grille with RGB LED Illumination

 

Purpose-engineered and built for real marine duty, M3 coaxial systems deliver excellent performance at a more affordable price than our maximum-performance M6 models.

The M3-650X 6.5-inch coaxial speaker is designed around the standard marine 6.5-inch speaker format and features a wide mounting flange with a six hole mounting pattern.

The long excursion woofer design and excellent power handling make your music come through loud and clear at speed, or at anchor. The woofer design is optimized to operate with a large volume of air behind it (at least 2 cu. ft. / 57 l). Operating this coaxial system in less space will compromise its low frequency performance.

A 0.75-inch pure silk dome tweeter, specially treated to withstand the marine environment, handles the high-frequency duties. Silk has been chosen for its lightness, excellent damping properties and smooth response characteristics.

Integrated into the Sport Grille’s frame, the internal LED lighting assembly was meticulously designed to uniformly illuminate the woofer’s cone area with a lively glow, adding a dramatic visual experience to your high seas journey. Add an optional RGB controller to create thousands of color variations. Professional installation is strongly recommended.

Although M3-650X Coaxial Systems can be used with as little as 20 W per channel, for best audio performance we recommend amplifiers capable of between 75-100 W of continuous power per channel.

Sold as a pair.

Continuous Power Handling (RMS) 60 W
Recommended Amplifier Power (RMS) 20 – 120 W / Ch.
System Efficiency 89.5 dB @ 1 W / 1 m
System Nominal Impedance 4 Ω
System Frequency Response 55 Hz – 25 KHz ± 3 dB

Frame Outer Diameter (A) 6.90 in / 175 mm
Bolt Hole Circle Diameter (B) 6.125 in / 155.5 mm
Motor Outer Diameter (C) 3.85 in / 98 mm
Frontal Grille Protrusion* (D) 0.973 in / 25 mm
Mounting Hole Diameter (E) 5.00 – 5.25 in / 127 – 133 mm
Mounting Depth (F) 2.74 in / 69.5 m
*Frontal grille protrusion measured from mounting surface

Dynamiczna analiza silnika – silnik zoptymalizowany pod kątem DMA

Podsumowanie:
Opatentowany przez JL Audio system dynamicznej analizy silnika to potężny zestaw systemów modelowania opartych na FEA, po raz pierwszy opracowany przez JL Audio w 1997 roku i udoskonalany przez lata w celu naukowego rozwiązania problemu liniowości silnika głośnika. Prowadzi to do znacznego zmniejszenia zniekształceń i wiernie odtworzonych transjentów… lub po prostu: zwartego, czystego, wyrazistego basu.

Szczegółowe informacje:
Od 1997 roku JL Audio jest liderem w dziedzinie modelowania silników i zawieszeń głośników opartych na analizie elementów skończonych. Te badania mają na celu rozszyfrowanie tego, co nazywamy „Loudspeaker Genome”… projektu, którego celem jest zrozumienie prawdziwego zachowania głośników pod wpływem zasilania i w ruchu. Głównym elementem tego zintegrowanego systemu jest DMA (Dynamic Motor Analysis). Począwszy od subwooferów 15W3 i W7 w późnych latach 90-tych i wczesnych 2000-tych, DMA odegrało ważną rolę w projektowaniu wszystkich obecnie sprzedawanych głośników niskotonowych JL Audio, w tym naszych komponentów.

DMA jest systemem opartym na analizie elementów skończonych (MES), co oznacza, że ​​bierze duży, złożony problem, rozbija go na małe elementy rozwiązania do analizy, a następnie łączy dane w celu utworzenia dokładnego, „ogólnego” rozwiązania. Przełomem w DMA jest to, że faktycznie uwzględnia wpływ mocy przez cewkę, a także położenie cewki/stożka w ramach analizy w dziedzinie czasu. Daje nam to bardzo dokładny model rzeczywistego zachowania głośnika pod rzeczywistą mocą, czego nie mogą zrobić tradycyjne modele Thiele-Small lub inne pomiary małej mocy. Ponieważ DMA nie opiera się na modelu stanu ustalonego, jest w stanie uwzględnić przesunięcia w analizowanych elementach obwodu. Te procedury modelowania są intensywne i wymagają godzin pracy dla całego mówcy.

DMA jest w stanie analizować rzeczywisty wpływ wahań mocy i wychylenia na obwód magnetyczny silnika, w szczególności dynamiczne zmiany „ustalonego” pola magnetycznego. Dostarcza to niezwykle cennych informacji w porównaniu z tradycyjnym modelowaniem, które zakłada, że ​​„ustalone” pole wytwarzane w szczelinie powietrznej przez magnes i płytki silnika jest niezmienne. DMA nie tylko pokazuje, że to „ustalone” pole zmienia się w reakcji na pole magnetyczne wytworzone przez prąd przepływający przez cewkę drgającą, ale pomaga naszym inżynierom znaleźć rozwiązania silnikowe, które minimalizują tę niestabilność. Analiza tego zachowania ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia mechanizmów zniekształceń silnika głośnika i rzuca światło na aspekty konstrukcji silnika, które determinują prawdziwie liniowe zachowanie:

  1. Siła liniowa silnika ponad zakresem wychylenia operacyjnego głośnika
  2. Stała siła silnika z dodatnim i ujemnym prądem przepływającym przez cewkę
  3. Stała siła silnika przy różnych zastosowanych poziomach mocy

Nasza zdolność do pełnej analizy tych aspektów zachowania silnika pozwala naszym inżynierom przetworników na dokonywanie krytycznych korekt w konstrukcji silników, co skutkuje niezwykle liniowymi, wysoce stabilnymi dynamicznymi systemami silników głośnikowych.

Korzyścią są zmniejszone zniekształcenia, lepsza wydajność transjentów i gwiezdna jakość dźwięku.

Materiały morskie / Testowanie

Podsumowanie:
Projektowanie produktów morskich wymaga szeroko zakrojonych testów materiałów, aby osiągnąć niezawodność i długowieczność.

Szczegółowe informacje:
Budowanie poważnych produktów morskich wymaga prawdziwego zaangażowania w badania środowiskowe i specyfikację materiałów. W tym celu firma JL Audio zainwestowała w komory testowe w ultrafiolecie (w celu symulacji lat ekspozycji na słońce) i komory w komorze solnej (w celu symulacji lat ekspozycji w środowisku słonej wody). Testy te mają kluczowe znaczenie dla tworzenia produktów, które nie tylko będą świetnie brzmiały w Twojej łodzi, ale także będą brzmiały świetnie przez wiele, wiele lat.

Użyte materiały:

  • formowane wtryskowo korpusy stożków z polipropylenu wypełnionego miką z otoczką z syntetycznego kauczuku, specjalnie opracowane z inhibitorami UV do zastosowań morskich.
  • Pająki z włókien syntetycznych klasy morskiej z progresywnymi rolkami, aby wytrzymać wysoką wilgotność.
  • Specjalnie zaprojektowane koszyki polimerowe są odporne na korozję i promieniowanie UV oraz zamykają system silnika głośnika niskotonowego, aby zapobiec korozji.
  • Pozłacane zaciski przyłączeniowe z mosiądzu morskiego
  • W zestawie znajduje się osprzęt do montażu ze stali nierdzewnej klasy morskiej.
Tłumacz »
AllEscort